Relatiebehoud

  • Het succes van relatiebehoud of implementatie valt of staat met de bereidheid van medewerkers om de mogelijkheden van een relatiebeheersysteem optimaal te benutten.
  • Denk daarbij aan medewerkers die komen en gaan, of collega’s die nieuwe taken of bevoegdheden krijgen toebedeeld.
  • Een relatiebeheersysteem moet kunnen worden aangepast aan mogelijke veranderingen binnen de organisatie.
  • Een probleem kan zijn dat werknemers niet bereid zijn om klantgegevens te delen met andere afdelingen

Commerciƫle vaardigheden

  • CommerciĆ«le organisaties hebben tot het doel om winst te maken.
  • Optimaliseren van het verkoopproces en / of het coachen de medewerkers en zijn bekwaamheden.

Overtuigende Implementaties

  • Strategie bij het doorvoeren van een verandering. Vanaf het idee tot de daadwerkelijke realisatie.
  • De volgende facetten spelen hierbij een rol: resultaat, plannen en sturen, ontwerpen en inrichten,communiceren, opleiden en trainen, verankeren en verbeteren, afsluiten en evalueren.

H.R.M. Vraagstukken

Soms zijn er vervelende consequenties verbonden aan de verandering zoals mogelijk ontslag, demotie, statusverlies of wezenlijke aanpassing van de werkzaamheden? Hierbij is meestal hulp gewenst

 

< terug